23 Kasım 2014 Pazar

SLS İçermeyen Şampuan Arayışlarım Bölüm #1 : Günah Tohumu Yves Rocher Purete Purity / Yağlı Şaçlar İçin Arındırıcı Şampuan

SLS İçermeyen Şampuan Arayışlarım Bölüm #1 : Günah Tohumu Yves Rocher Purete Purity / Yağlı Şaçlar İçin Arındırıcı Şampuan

Merhaba, arkadaşlar! Umarım harika bir hafta sonu geçiriyorsunuzdur. Benimkini merak eden varsa evde oturmuş okuduğum roman ve dinlediğim ses kayıtları arasında mekik dokuyorum. Aslında şu ilgimi çekmeyen bazı dersleri (Yönetim hukuku, Vergi hukuku gibi) derste dinleyip ses kaydı tutma gibi bir derdim olmasa  hafta sonlarını daha verimli bir şekilde geçirebilirdim. Ancak gelin görün ki Vergide öğretim görevlisi zirai kazançlardan elde edilen kazançlar üzerinden yapılacak vergilendirmeyi anlatırken benim aklım ''Acaba bugün Clinique ya da Lilakutu da indirim var mıdır?'' '' Zirai demişken kendime doğal ve organik içerikli bir duş jeli bulmam lazım'' gibi düşüncelerin derinliklerine dalıp gitmiş oluyor. Eh derste dersi dinlemeyince de böyle hafta sonunda acısını bir güzel çekiyorum. Her neyse bu konuya hafta sonlarımı nasıl geçirdiğimi merak ettiğiniz için gelmediğinizi tahmin ederek hemen  Yves Rocher Purete Purity Şampuanını yorumlamaya geçiyorum.

   => Bakalım  Yves Rocher Purete Purity Şampuanın iddiaları nelermiş:

*İçeriğindeki Organik Isırgan Otunun arındırıcı özelliği ile saç deriniz arınır.
*Saçlarınız derinlemesine temizlenir ve uzun süre temiz kalır.
*Silikon içermeyen formülüyle saçınızı ağırlaştırmadan bakım yapar.
*Doğada çözünebilen formüllere sahiptir. Dermatolojik kontrol altında test edilmiştir.
*Ayrıca saçınıza ışıltı katarak yumuşacık yapacağı da paketin üzerinde vaat edilmiş.

Ürünün içeriğini merak edenler alttaki resimden inceleyebilir. 
SLS İçermeyen Şampuan Arayışlarım Bölüm #1 : Günah Tohumu Yves Rocher Purete Purity / Yağlı Şaçlar İçin Arındırıcı Şampuan
















 => Peki benim Yves Rocher Purete Purity Şampuan hakkında ki yorumlarım neler oldu?

*Köpürme olarak başarısız bir şampuan ama bu SLS içermeyen çoğu şampuanda karşılaştığımız bir sorun olduğundan pek önemsemedim.
*Oldukça keskin bir ısırgan otu kokusu var kalıcı değil ama duş alırken kesinlikle kokunun ağırlığını hissediyorsunuz eğer ki koku hassasiyetiniz varsa ürünü almadan önce mutlaka kokusuna bakın.
*Saçlarınız da temizlik hissi uyandırıyor. Belki saçlarınıza harika bir ferahlık katmıyor ancak yağdan arındırarak temizlediği kesin.
*Saçlarınızı yağdan arındırırken tekrar yağlanma süresini de geciktiriyor.

*Bu ürünü alırken Yves Rocher'da çalışan görevliye özellikle sormuştum ''Günlük kullanım için uygun mudur'' diye halbuki niye soruyorsun baksana ürünün şişesinin üzerinde yazıyor mu diye her neyse çalışan günlük kullanıma uygundur demişti. Ancak ben kesinlikle günlük kullanıma uygun olduğunu düşünmüyorum. Eğer ki aşırı bir yağlanma (Saçlarınızı yıkadıktan bir kaç saat sonra yağlanma gibi bir durum) gibi bir sorununuz yoksa bu şampuanı  günlük kullanım için almayın.

   => Günlük kullanımım sonucu karşılaştığım sorunlar:

İlk olarak saçım 1 haftalık kullanım sonucunda giderek kurumaya başladı ki yağlı bir saç yapısına sahibim. Bu kuruluk kendini 2. haftanın sonunda kepek ve kafa derisinde kaşıntı gibi hayatımın hiçbir döneminde sahip olmadığım sorunlara neden oldu. Gerçi lise yıllarımın başında bir kepek sorunuyla karşılaşmıştım ancak tamamen yanlış ürün kullanımından kaynaklanıyordu ve şampuanı değiştirmemle bu sorundan kurtulmuştum. Ayrıca saçlarımı parıltılı ya da yumuşacık yapmadığı da kesin. 1. hafta biterken artık saçıma şekil vermekte zorlanmaya başlamıştım. En sonunda 2 haftalık bu korkunç deneyimden sonra ürünü kullanmayı bıraktım. Her ne kadar kafa derisinde kaşıntı sorunundan bu ürünü bırakmamla kurtulmuş olsam da kepek sorunu hala devam ediyor. Onun içinde bu aralar kepeğe karşı etkili şampuanları araştırıyorum bakalım eğer iyi bir şampuan bulursam sizi de mutlaka haberdar edeceğim.

 Ürünle ilgili yorumlarımın sonuna gelirken eğer SLS içermeyen bir şampuan arıyorsanız ve günlük kullanım için bakmıyorsanız bunların yanında birde yağlı  saç yapısına sahipseniz bu ürün sizde daha iyi sonuçlar verebilir. Ancak tekrarlamakta yarar görüyorum ki kesinlikle günlük kullanıma uygun bir şampuan değil. Unutmayın saçınızın vücudun kendi salgıladığı yağa da ihtiyacı var.

Bu arada konu başlığını koyarken ilham aldığım filmden de ufak bir kare koymadan konuyu sonlandırmak olmazdı değil mi? Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere kendinize çok iyi bakın :)

SLS İçermeyen Şampuan Arayışlarım Bölüm #1 : Günah Tohumu Yves Rocher Purete Purity / Yağlı Şaçlar İçin Arındırıcı Şampuan



10 yorum:

  1. Ancak gelin görün ki Vergide öğretim görevlisi zirai kazançlardan elde edilen kazançlar üzerinden yapılacak vergilendirmeyi anlatırken benim aklım ''Acaba bugün Clinique ya da Lilakutu da indirim var mıdır?'' '' Zirai demişken kendime doğal ve organik içerikli bir duş jeli bulmam lazım'' gibi düşüncelerin derinliklerine dalıp gitmiş oluyor. Eh derste dersi dinlemeyince de böyle hafta sonunda acısını bir güzel çekiyorum.
    ahahahhahaha bunun aynısını bn de yaşıyordum :D geçti diye seviniyorum şu an.
    yves rocherin her şampuanı var neredeyse ve daha sıra gelmedi. resxmen kıtlıkta kalmışımcasına ne bulduysam toplamışım. umarım ben memnun kalırım. head and shoulders kullan bir süre, kepeğe çok etkiliymiş ama tabi içeriğinin temiz olmadığını biliyoruz malesef :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yves Rocher'in kepeğe karşı etkili bir şampuanını kullanmıştım bu dönemde ve kepek sorununa çok güzel yanıt vermişti. Şu sıralar Phyto markasının günlük bakım şampuanını kullanıyorum ancak hala ''İşte şampuan dediğin budur'' diyebileceğim bir ürünle karşılaşmadım. :)

      HS markasının şampuanlarında SLS içeriği olduğundan dolayı istesem dahi kullanamıyorum. Ne yazık ki kafa derimde alerjiye neden oluyor bu içerik. :(

      Sil
  2. Phtyo'dan hangi ürünü kullanıyorsun? Hayatımın şampuanını Phtyto'da bulduğum için çok merak ettim, bana bir keresinde dermatolog "kepekli saçlar için asla özel bir şampuan kullanma" demişti, kepekli saçlar için kullanılan şampuanların çoğu daha aşındırıcı maddelerle yüklü olduklarından saç derisine çaktırmadan zarar veriyormuş. İyi içerikli şampuanlara terfi ettikçe bu konuyu biraz araştırdım ve gördüm ki gerçekten çok önerilmiyor. Ben yağlı saçlar için de aynısı olduğunu düşünüyorum. Yves Rocher şampuanlarından birkaç çeşit aldım, genel olarak aman aman bulmadım :/ Aslında seviliyor da, indirim olduğunda daimi alanlar olduğunu görünce şaşırıyorum mesela

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Phyto PHYTOPROGENIUM (Şu tek sözcüğü yazarken acaba kaç kere etikete bakmışımdır).

      Phyto markasının çok beğendiğim bazı özellikleri oldu. Mesela dediğin gibi iyi içerikli bir ürün olması. Saçta ki nemi tamamen yok etmeden güzelce temizlemesi. Köpürme ve koku gibi konularda benzeri ''İyi içerikli'' şampuanlar kategorisinde başarılı oluşu. Ancak bu ürünü kullandığım süre boyunca saç derimde normalde hissetmediğim bir rahatsızlık hissettim. Ürünü kullandıktan birkaç saat sonra inanılmaz bir kaşıntı oluyordu ki normalde böyle bir problem hiç yaşamamıştım.

      Kepeğe karşı şampuanlar hakkında bu öğrendiklerim iyi oldu. Bende kepeğe karşı şampuanı günlük saç bakımında değilde daha çok kepek sorunu çektiğim bu gibi durumlarda tercih ediyorum. O da en fazla 1 hafta falan kullandıktan sonra zaten kepek sorunum ortadan kalkmış oluyor ve yeni şampuan arayışına giriyorum. Bir sonraki şampuanım senin de önerdiğin Phyto'nun saç derisini sakinleştiren şampuanı olacak. :)

      Yves Rocher'in bu konuda bahsettiğim ürününden gerçekten nefret etmiştim ancak daha sonra kullandığım kepeğe karşı etkili şampuanı fena değildi. Bu arada nasıl bir ironiyse kepek sorunum bu ürünle başladı ve buna çare bulmak için yine aynı markanın bir başka ürününe yöneldim. İşte kolay ulaşılabilir ürün olmanın alıcı üzerindeki etkisi :)

      Sil
  3. Eczacı olarak bence Organıcum şampuan alın fiyat ve doğallık ta 1 numara sls ve paraben içermez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Organıcum markasını daha önce duymamıştım bir daha eczaneye gittiğimde inceleyeceğim. Öneri için teşekkürler ;)

      Sil
  4. LR markası şampuanları da SLS içermiyor alıp denedım cok memnun kaldım. denemek istersenz bılgı verebılırım. hazalsonmez@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LR markası benim biraz ön yargılı olduğum bir marka yakın zamanda herhangi bir ürününü deneyeceğimi sanmıyorum. :)

      Sil
  5. doa kozmetiğin sls içermeyen şampuanını denediniz mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markanın ismini ilk kez sizden duyuyorum :)

      Sil