23 Ocak 2015 Cuma

Manukabalı, Vanilyaclub, Lilakutu ve Kitap Fuarı Alışverişim


Merhaba, arkadaşlar! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün sizlere son zamanlarda neler aldığımdan ve alırken neler yaşadığımdan bahsedeceğim. Bu sefer ki alışverişim de daha önce hiç kullanmadığım siteleri kullandım. Bakalım verdikleri hizmetten memnun kalmış mıyım? Tekrar bu siteleri kullanır mıyım alışveriş yapmak için?

* İlk olarak manukabalı adresinden yaptığım alışverişe bakalım.

- Bir yerden ilk kez alışveriş yapacağım zaman aklıma genelde iki soru takılır: Acaba hızlılar mı ya da alışveriş de yeterli güvenliği müşteriye sunabiliyorlar mı? Bu adresten alışveriş yapmadan önce bir kaç soru sorarak hızlarını ve müşteriye olan ilgilerini gözlemlemek istedim. Sorduğum sorulara cevap veriş hızlarıyla beni şok ettiler; o kadar hızlıydılar ki ben şu ana kadar alışveriş yaptığım hiçbir sitede bu kadar hızlı müşteri hizmetleriyle iletişime geçtiğimi hatırlamıyorum. (Bir şeye iyi dediğimde illa aksinin kanıtlanması mı gerekiyor? İkinci bir alışveriş yapmayı düşünüyordum ama müşteri hizmetlerine 2 gündür ulaşamıyorum. Harika (!) )

- Ayrıca güvenlik olayını da dert etmenize hiç gerek kalmıyor bu siteden alışveriş yaptığınız da çünkü kapıda ödeme seçeneği var. Alışveriş yaparken herhangi bir karta ihtiyaç duymaksızın rahatlıkla kapınızın önünde ödemeyi yapabilirsiniz. Şahsen ben böyle yaptım :)

- Ürünlerin detaylı bir şekilde açıklanmış oluşunu ve sade tasarımıyla siteyi sevdim. Ancak marka konusunda ne yazık ki çok sınırlı: Cilt bakımı konusunda sadece DR. Organic markasını bulabiliyoruz. Gerçi bu markaya son zamanlarda olan ilgimi göz önünde bulunduracak olursam, bu siteyle yapacağım son alışverişin bu olmayacağına eminim :)

- Bu arada sağlam paketleme ve tester ürünleriyle de ayrıca beni mutlu ettiklerini söylemeden geçmeyeyim.

* Gelelim Vanilyaclub alışveriş deneyimime

- Aslında buradan neden alışveriş yaptığıma dair en ufak bir fikrim dahi yok. :) Site tasarımı bu siteden soğumamın ilk nedeni. Siteye girdiğimde sanki bir alışveriş çılgınlığının ortasına atlamış gibi hissediyorum. Bir ürüne baktığımda şunlar da ilginizi çekebilir ya da şununla bunu da alırsan ekstra indirimli olur falan. Hani bazı mağazalara girersiniz de böyle şunu da bunu da deneyin diye insanın boğazına yapışan mağaza görevlileri olur ya hıh, işte onun siteye bürünmüş hali gibi vanilyaclub :) Gerçi çoğu site bu şekilde pazarlama teknikleri kullanıyor ama özellikle vanilyaclub da bu daha bir gözüme battı diyebilirim.

- Hız olarak aslında diğer alışveriş yaptığım sitelerden çok bir farkları yoktu ancak seçtikleri kargo şirketi Yurtiçi kargo olunca ben siparişin beklenen teslim süresine kafadan iki gün daha ekledim. Adana'da o kadar yavaş çalışıyor ki Yurtiçi kargo insan düşünmeden edemiyor ''Kargo araçları yerine kaplumbağa üzerinde falan mı teslimatları yapıyorlar'' diye :)

- Nuxe markasında ara ara güzel indirimler oluyor belki o zaman tekrardan kullanabilirim siteyi ancak onun dışında tekrardan alışveriş yapacağımı düşünmüyorum.

* Lilakutu ile ilgili alışveriş deneyimlerimi zaten daha önceden paylaşmıştım görmek için Tık Tık

* Son olarak kitap fuarı ahhh! her yıl o kadar harika bir döneme denk geliyor ki anlatamam. Tam finaller bittikten sonra gitmiştik bu fuara. Sadece 3 saatlik uyku ve kötü geçen bir sınavdan sonra resmen ilaç gibi gelmişti. Yani ben bile kendime şaşırmıştım o kadar kötü bir günün sonunda nasıl bu kadar mutlu olabildim diye. Gerçi o gün yanımda olan dünyalar tatlısı iki arkadaşım olmasa herhalde yine bu kadar zevk alamazdım. Her ne kadar fuarda sürekli birbirimizi kaybetsek de bir şekilde yine birbirimizi buluyorduk. Üstelik bu buluşmalar tamamen doğal sezgiler aracılığıyla oluyordu. İnsanın benim gibi telefona bakmayan ve telefonunun çaldığını duymayan bir arkadaşı olunca :)

- Kitap fuarına pek çok yazar da katılmıştı. Hiç siz sırf kitabın yazarı mutlu olsun diye kitap alan birini gördünüz mü? Ben ilk kez görmüş oldum. :) Arkadaşımın dikkatini çekmiş bir yazar, kitap standının önüne biri gelince oturduğu yerde toparlanıp ilgiyle standa bakanları izliyormuş. Üstelik yaşlıca ve tatlı bir adam olunca da bizimkiler dayanamayıp bir kaç kitap alıp imzalattılar. Gerçi kitapların konuları da mutlaka ilgilerini çekmiştir yoksa sadece mutlu etmek için aldıklarını sanmıyor :)

-Kitap fuarında bir yazarla konuşma fırsatı elde ettik. Bize Gölge isimli kitabını tanıttıktan sonra bir de soru sordu : '' Mükemmel hayat mı yoksa mükemmel aşk mı '' diye gerçi bu soruyu sadece bana sormuş olma ihtimali var çünkü benim dışımda cevaplayan olduğunu hatırlamıyorum. Her neyse soruya cevap olarak mükemmel aşk demiştim sonra bana dönüp '' Ama bu cevap biraz politik oldu gibi'' dedi. Bense içimde minik çaplı bir şok yaşadıktan sonra '' Zaten hayatım yeterince iyi olduğunu düşünüyorum bu nedenle mükemmel hayatın az çok neye benzediği hakkında bir fikrim var  ancak daha önce hiç kimseye gerçekten aşık olmadım bu yüzden mükemmel aşkın nasıl bir şey olduğunu merak ediyorum'' dedim. En sonunda hiçbirimizin yazarın kitaplarına ilgi duymadığımızı anlayarak tanıtım için teşekkür edip oradan uzaklaştık. Bu arada arkadaşlarım kitaplarının kapaklarını korkutucu bulmuşlar. Gerçi katılmamak elde değil kim sabah uyandığında  içine gizli kuru kafa sembolü yerleştirilmiş bir kitabı yanı başında görmek ister ki ya da yüzsüz karanlık bir insan bedenini ?

- Bu arada yukarı da ki yazarın bana sorduğu sorunun aynısı İki Hayat Arasında adlı kitabın kapağında da geçiyor hatta bu kitabı alıp arkadaşlarıma gösterdiğimde baya bir gülmüştük. Merak ediyorum kitap da yer alan karakter hangisini seçecek :)

- Kitap fuarı gerçekten harikaydı. Özellikle fiyat yönünden. Eğer benim gibi orijinal kitapları okumayı tercih ediyorsanız ve bir yandan da biraz ekonomik olsun diyorsanız kitap fuarları kesinlikle kaçırılmaması gereken fırsatlar. Dönem içinde 35 TL'ye kadar çıkan kitap fiyatlarını düşünecek olursam burada aldığım 16-18 TL arası kitap fiyatları çok uygundu.

* Eczaneden de Nuxe göz kremini aldım. Aslında eczaneler fiyat olarak online satışa göre oldukça pahalı olsa da en azından ürünün orijinalliği, son kullanma tarihi gibi yönlerden sıkıntı yaşama olasılığınız olmadığından alışverişlerimde sıkça tercih ediyorum. Ayrıca çok iyi bir eczacımız var. Gereken her konuda bana yardımcı oluyor ve sorduğum bir ton soruya aynı güler yüz ve sabırla cevap vermeyi başarabiliyor :)

Vay canına içimden bir his konunun aşırı uzun olduğunu söylüyor halbuki anlatacak daha bir sürü şey  vardı aklımda. Neyse Ozan okuyucularının okuma isteklerini tek konuda tüketme ki diğer konularını da okumaya istekleri kalsın diyerek sizlere kucak dolusu sevgiler gönderiyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize çok çok iyi bakın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder