9 Mart 2015 Pazartesi

Jean Paul Gaultier Le Male Parfüm Yorumum

Jean Paul Gaultier  Le Male Parfüm Yorumum

Merhaba, arkadaşlar! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün bu kış boyu kullandığım bir başka parfüm olan Jean Paul Gaultier  Le Male parfümünden bahsedeceğim. Bakalım popülerliğini gerçekten hak eden bir parfüm mü? Artı ve eksi yönleri neler?



* Öncelikle parfümün notalarına bir bakalım:

Üst notalar : tarhun, lavanta, nane, bergamut

Orta notalar : kakule, kimyon, yasemin, tarçın

Alt notalar : sandal ağacı, tonka fasulyesi, amber, vanilya, sedir


* Ürünün vaatleri :

Le Male gücün ve duygusallığın dengesi. Yumuşak kalpli, asi bir erkeğin hem ferahlatıcı hem çekici parfümü. Jean Paul Gaultier'in en sevdiği desen olan denizci deseni figürü ile modanın bir yansıması. Her duruma uyum sağlayabilen lavanta, nane ve vanilyan


* Peki benim yorumlarım neler oldu:

- Parfümü ilk sıktığımda Lavanta ve nanenin baskın kokusuyla karşılaştım. Naneyi hiç mi hiç sevmeyen benim gibi birisi için oldukça kötü bir başlangıç olduğunu söyleyebiliriz. Neyse ki bu felaket başlangıç fazla uzamadan orta notalara geçildiğinde lavanta ve nanenin ferah kokuları kaybolurken yerine çok güzel bir vanilya kokusu geliyor. Açıkçası parfüm orta notalardan - alt notalara geçerken ben herhangi büyük bir farklılık gözlemlemedim. Alt notalarda vanilya kokusunun hakimiyetine odunsu kokular giriyor. Bu anlamda koku anlamında çok değişken olmayan parfümlerden hoşlanmıyorsanız büyük bir ihtimalle Le Male size sıkıcı gelebilir. 

- Le Male'ı - o kabus gibi nane açılışını göz ardı edersem ki bunda gerçekten zorlandığımı söylemeden edemeyeceğim - genel olarak orta ve alt notalarını güzel buldum. Benim gibi vanilya kokularından hoşlanan biriyseniz bu tatlı vanilya kokusunu beğenebilirsiniz. Ancak günümüzde pek çok yeni ve gizemli vanilya kokusu varken elimdeki bittikten sonra tekrardan Le Male'a döneceğimi  zannetmiyorum. Tamam vanilya kokusunu seviyor olabilirim ancak bu kadar baskın ve tek düze süren bir vanilya kokusunu isteseydim hiç parfümle uğraşmadan vanilyalı bir vücut losyonu alırdım. Üstelik alacağım losyonun kalıcılığı ve fark edilirliği büyük bir ihtimalle Le Male'dan daha iyi olurdu. Önceki cümleden de anlayabileceğiniz gibi parfümü kalıcılık ve fark edilirlik konularında beğenmedim.

 İşte benim Jean Paul Gaultier  Le Male Parfüm yorumum bu şekildeydi. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize çok çok iyi bakın!


2 yorum:

  1. Aa ben çok seviyorum bu kokuyu, kardeşim kullanıyor sıktığında ev mis gibi oluyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıçta ki acı nane kokusunu saymazsak bende vanilya kokusunun bıraktığı o tatlılığı seviyorum. :)

      Sil