6 Nisan 2015 Pazartesi

Gulumseyenaura'dan Dizi Önerileri #1


Merhaba, arkadaşlar! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Ben uzun süredir kendimi bu kadar enerjik ve yaşam dolu hissetmemiştim. Özellikle vize dönemi kabusunu atlatmam ve kendimi 2 gün boyunca arkadaşlarıma bırakmam resmen hayata tekrardan gelmişim etkisini yarattı. Bugün  de hazır dersim yokken sizlerin karşısına biraz farklı bir konuyla çıkayım dedim. Dizi önerilerini takip ettiğim blog larda okumayı oldukça seviyorum. Üstelik dizi önerisinde bulunan ve benimde severek takip ettiğim blog yazarlarıyla zevklerimiz uyduğunda ayrı bir mutlu oluyorum. İşte bugün bende sizlere bu sıralar izlediğim 3 diziden kısaca bahsedeceğim.
                                                             1) Supernatural
Supernatural

Konusu: Anneleri kendileri daha çocukken doğaüstü bir varlık tarafından öldürülen kardeşler babaları tarafından avcı olarak yetiştirilirler. Av ise annelerini öldüren gibi doğaüstü varlıklardır.
Dean, ailesine dolayısı ile babasına çok bağlıdır. Sam ise tam tersine babasından, kardeşinden ve avcılıktan uzaklaşmak ister.

Birkaç yıl sonra Dean, Sam'in kız arkadaşı Jessica ile yaşadığı eve gider ve Sam'e babalarının ortadan kaybolduğunu ve onu bulamadığını söyler. İkili babalarını bulmak için yola koyulurlar.

Yorumum: Benim gibi fantastik, doğa üstü şeylerden hoşlananların ilgisini çekeceğine emin olduğum bir dizi. Aşırı olmasa da belli bir korku ve gerilim havası var dizide. Dizi de hemen hemen aklınıza gelebilecek tüm doğa üstü yaratıklarla karşılaşıyorsunuz ki bu konuda izleyiciyi tatmin etmede Supernatural ile yarışabilecek bir TV serisi yoktur. 

                                                                      2) Grimm
Grimm

Konusu: Portland polisi Nick Burkhardt birçok korkunç olay yeri görmüş olmasına rağmen, görmeye başladığı tuhaf görüntülere hazırlıksız yakalanır. Nick görünüşte gayet normal olan insanların bir anda korkunç canavarlara dönüştüklerini görmektedir. Hayattaki tek akrabasının ziyaretiyle gerçeği öğrenen Nick doğaüstü yaratıkları görebilme yeteneğini ailesinden miras almıştır. Bir Grimm olarak insanlarla mitolojik varlıklar arasındaki dengeyi korumakla görevlidir. Bir Bloodbath(bildiğimiz kurt adam) en yakın dostu ve ortağı olur. Nickin bir polis olması bir zamanlar sadece masallarda olduğuna inandığı suçlularla sık sık karşılaşmasına neden olmaktadır.

Yorumum: Supernatural 8. sezonu bitirdiğinde onun yerini doldurabileceğim bir dizi aramıştım ve sonra Grimm ile karşılaşmıştım. Belki bir supernatural değil ama benim gibi fantastik , doğa üstü dizi sevenleri mutlu edecek türden bir yapım. İlk başta Wesen' ların (dizide ki doğa üstü yaratıklar) insandan , wesen formlarına geçişi biraz garip gelebilir ama zamanla alışıyorsunuz. Dizi devam ettikçe güzelleşen türden şahsen ilk sezon pek bağlı olmadığım Grimm'i şu an yeni bölümü çıktığı gibi izliyorum. 

                                                                  3) Shameless
Shameless

Konusu: Shameless; Utanmaz adam ve ailesi. Sahtekarlık onda, alkol onda... Chicago varoşlarının bağrından kopan en çarpık ailenin reisi Frank Gallagher tanıyıp tanıyabileceğiniz en utanmaz adam. BAFTA ödüllü İngiliz dizisinin Amerikan versiyonunda Emmy ödüllü aktör William H. Macy ve Emmy Rossum başrolde.

Yorumum : Tek kelimeyle harika bir dizi. Dizinin konusu ve karakterlerin hikayeleri izleyiciyi çok güzel kendine bağlıyor. Dizide ki karakterlerin her birinin kendine özgü ve farklı bir kişiliğinin olmasına bayılıyorum. İlk başlarda oldukça eğlenceli bir dizi olsa da sezonlar ilerledikçe dram daha ağır basıyor ancak yine de dizi komedi yönünden tamamen kopmuyor. Ahlaksızlık sınırlarının zorlandığı dizide bolca çıplaklık, dolandırıcılık, uyuşturucu gibi unsurlar var bu nedenle yaşı küçük olan ya da lisede kendini ve hayatını keşfetme çağında olan arkadaşlara pek önermiyorum bu diziyi. ( Pek de örnek alınacak karakterlerle karşılaşmayacaksınız dizi de ) Ben dizinin Amerikan yapımı olanını izledim birde İngiliz yapımı var aynı isimle. 

5 yorum:

  1. Shameless benim de favori dizilerimden :)) Tam olarak takip etmiyorum ama Tv'de rastlayınca izlemeden de duramıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen -benim de bu aralar favori dizim haline gelmişti- hatta dün de sezon finalini izledim. Haftaya bugünlerde büyük bir eksiklik hissediyor olacağım :)

      Sil
    2. sezon finali mi yapmış? :O bilmiyordum :D

      Sil
  2. The 100 dizisini izlemeni öneririm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz araştırdım diziyi, konusu ilgi çekici görünüyor.

      Teşekkürler, tavsiye için. :)

      Sil