5 Aralık 2015 Cumartesi

Erkek Cilt Bakımı Üzerine Karalamalar ( Bölüm 1 )

Merhaba, arkadaşlar! Ben Ozan. Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün karşınızda normalden biraz daha farklı bir konuyla çıkacağım. Normalde blog yazılarımın çoğunluğunda belli bir başlık ve plan vardır ancak bu yazımda tamamen aklımdan ne geçiyorsa onu okuyor olacaksınız. Erkek cilt bakımına dair böyle bir yazı uzun süredir yazmak istiyordum ancak geçenlerde yaşadığım bir olay ile artık yazmanın vakti geldi de geçiyor dedim.Yazımın bir şeyleri değiştirebileceğine pek inanmasam da en azından sizlere içimi dökmek istiyorum. Boyner'de bulunan Clinique standlarını biliyorsunuzdur büyük ihtimalle işte geçen günlerde bu standa gözaltı kapatıcısı almak için gittim ve oradaki Clinique çalışanıyla ürünleri denerken gözüme yaşlı bir adam takıldı. Gözlerini kısmış bana doğru bakıyor ve Clinique çalışanın göz altıma ne yaptığını anlamaya çalışıyordu. Sonra birde ne olsun standın yanından geçerken o yaşlı amca küçük çocuklar gibi dudağını büküp beni onaylamayarak başını sallamasın mı. O an gülsem mi ağlasam mı bilemedim hani bir erkeğin bakıma karşı olan ilgisini ilginç bulup geçerken bakıp giden insanlara artık yadırgamaz oldum da bu onaylamayan sanki yanlış bir şey yapıyormuşum gibi olan bakışlar da neyin nesiydi? İşte yazının devamında bunun nedeni olduğunu düşündüğüm birkaç şeyden bahsedeceğim sizlere. Şimdiden sizlere keyifli okumalar diliyorum :)



Bugün sizlerle erkek cilt bakımı alanında karşılaştığım bazı sorunlar hakkında konuşmak istiyorum. Bu konuda aklıma ilk gelen şey erkek cilt bakımının büyük markalarca yeterince ciddiye alınmaması. Ciddiye alınmama derken ya erkek bakım ürünlerine yer bile vermeyen ya da yer veriyorsa da oldukça kalitesiz ürünler piyasaya çıkaran markalardan bahsediyorum. Şöyle bir düşününce gerçekten şu ana kadar kullanıp da ''Tamamdır, bu markanın erkekler için özel ürettiği bakım ürünleri gerçekten kaliteli'' dediğim bir marka olmadı. İşte bu nedenle dikkatinizi çektiyse blog umda çok fazla erkekler için özel üretilmiş ürün yorumuna rastlamazsınız. Zamanla erkek bakım ürünlerine karşı bir çekince oluştuğunu dahi söyleyebilirim çünkü ne zaman erkekler için üretilmiş bir ürün denemek istesem sonuç hüsran oluyor. Erkeklere özel peeling diye alıp temizleme köpüğüyle karşılaştığım üründen tutunda , erkekler için doğal nemlendirici krem deyip de içerik listesine baktığımda petrol türevi maddelerden parabenlere , slikon türevlerinden SLS , yapay renklendirici gibi çeşit çeşit içerikle karşılaştığım kremlere kadar pek çok ürün gördüm.


Belki şöyle düşünenler olabilir '' Bir ürünün erkeklere özel çıkarılmasının ne önemi var ki zaten piyasadaki ürünlerin çoğu cinsiyete özel çıkarılmıyor ve unisex kullanıma uygun yani erkekler de kendilerine uygun unisex ürünleri bulup kullanabilirler'' Erkek cildinin kadın cildine göre farklı özellikleri olduğunu ve bu nedenle erkeklerin kendilerine özel çıkarılmış ürünlere ihtiyacı olduğu konusunu  bir kenara bırakacağım zira bu yazımda blog paylaşımı yapmaya niyetliyim destan yazmaya değil. :)  Peki, neden ben bu ''erkeklere özel'' etiketiyle çıkan ürünleri piyasa da daha çok görmek istiyorum ; çünkü erkekler arasında oluşan şu klasik tabir var ya ''erkek adam dediğin bakım yapmaz, bakım yapmak kadınlara özgüdür'' işte bu ön yargının yıkılmasında büyük bir role sahip olduğunu düşünüyorum. Erkeklere özel bakım konusunda markalar ne kadar ilgili olurlarsa , piyasa da erkeklere özel üretilen ürünler raflarda daha geniş yerler kaplamaya başlarsa bir süre sonra toplumdaki bu yanlış algının da yavaş yavaş yıkılabileceğini düşünüyorum zira bir şeyi kabul ettirmek için öncelikle o şeyin alıştırılması gerektiği inancındayım. Erkekler bu tip ürünleri gördükçe erkek bakımının o kadarda sıra dışı bir durum olmadığını kabullenmeye başlayacaktır. Bunun sonucu olarak kendine bakan erkeklerin ve erkek bakımının bir tabu olmadığı bilincine sahip insanlar toplumda çoğalmaya başlayacaktır.

Ön yargıyı açıklayan güzel bir resim ;

Paylaşımı sonuna kadar okuyan herkese teşekkür ediyorum. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendine çok çok iyi bakın! Ayrıca bu konuda yorum ve düşünceleriniz varsa lütfen aşağıya yorum olarak yazmayı unutmayın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder