27 Mart 2016 Pazar

Batman v Superman: Dawn of Justice


Uzunca bir aradan sonra tekrardan merhaba, arkadaşlar ! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün sizlere ne zamandır beklediğim ve Cuma günü büyük bir heyecanla izlemeye gittiğim bir filmden bahsedeceğim. Film ile ilgili yorumlarıma geçmeden önce konunun ağır bir şekilde spoiler içerdiği uyarısını yapayım :) Eğer filmi izlemediyseniz ve izlemeyi düşünüyorsanız devamını oku butonuna basmamanızı öneririm.

Evet, hala burada olduğunuza göre büyük bir ihtimalle filmi çoktan izlediniz ya da spoiler konusunu dert etmiyorsunuz. Spoiler demişken şu Batman v Superman fragmanlarının filmin neredeyse tüm önemli ve can alıcı anlarına ışık tuttuğunu fark ettiniz mi ? Filmi izlerken bir ara artık sıkılma derecesine gelmemi buna bağlıyorum. Fragmanlarda o kadar fazla bilgi verildi ki bize, filme girdiğimde 2 - 3 sahne dışında heyecan ya da merak uyandıran bir şey göremedim. Mesela Wonder Woman sürpriz bir karakter olarak filmde gösterilseydi ne kadar harika olurdu. Düşünsenize kimsenin beklemediği bir anda o son savaş sahnesinde ortaya çıksa ... Filmin çoğu kısmında kendimi, halihazırda fragmanda gördüğüm olayların gerçekleşmesini bekliyor gibi hissettim.

Film ile ilgili bir başka eleştirim ise senaryosunun dağınık oluşuydu. Sanki senaryo yazarının aklında çok güzel fikirler varmışta bunları tam olarak birbiriyle bağlayamamış gibi bir his oluştu bende. Mesela Superman in neden Batman'e karşı başından beri bir takıntısı olduğunu tam olarak anlayamadım. Superman in Batman i yasa dışı kanun infazcısı olarak nitelendirmesi ve bu sebeple ilk kez karşılaşmaları ise bana komik geldi.  Ne zamandır Superman yasalar doğrultusunda hareket ediyor ya da ne zamandır eylemlerinden dolayı yargı karşısına çıkıyor ki Batman in yasa dışı hareketlerini eleştirebiliyor ? Lex'in Superman e olan nefreti , Wonder Woman ' in film boyunca hareketleri ve o mail sahnesi. Özellikle o Aquaman'in gösterildiği video , izleyiciyle ilk karşılaşma sahnesi. O kadar kötü geldi ki bana anlatamam sanki sakallı , iri yarı bir adama deniz kızı kostümü giydirilip de suya atılmış da adam nasıl yüzeceğini çözmeye çalışıyormuş gibi. Sonraki o su dalgası sahnesini gerçekten beğensem de  karanlık enkaz gibi şeyin içinden çıkarken sergilediği hareketleri oldukça komik buldum. Daha etkileyici bir tanıtım yapılabilirdi Aquaman ve Flash için. Ayrıca Superman ve Batman arasındaki, filmin yarısı boyunca hazırlanan nefret ve kızgınlığın bir Martha denmesiyle bozulması size de biraz yetersiz gelmedi mi?

Bu arada ben daha önce izlediğim hiçbir filmde Lois Lane kadar ölüm tehlikesi geçiren bir karakter daha görmedim. Film boyunca ya bir yerden aşağı atılıyor ya esir alınıyor ya da boğuluyor. Sanki karakterin filme katılma amacı buymuş gibi sürekli bir hayati tehlike içinde :)


Son karşılaşma sahnesinde Doomsday karakterinden beklediklerimi ve bulduklarım karşısında yaşadığım hayal kırıklığını anlatamam. Görsel olarak o kadar güçlü görünen enerji patlamalarının etki olarak bir betonun altına saklanılarak ya da kalkan tutarak geçiştirilebiliyor olması ... Çok daha güzel bir savaş sahnesi bekliyordum onun yerine görsel bir karmaşayla karşılaştım. Ayrıca son sahnede o mızrağı neden Superman in almak zorunda olduğunu da anlayamadım. Bence WW'da o mızrağı alıp gayet rahat bir şekilde saplayabilirdi yani Superman'in ölme gibi bir riske girmesine gerek yoktu. Gerçi son sahnede o toprağın kımıldamasına bakarsak ölmediği kesin ama yinede neden Mızrağı diğer karakterlerden biri değil de onun aldığını anlayamadım. Hani iletişim kurmak için çok uzak bir mesafede yaşanıyor olsa savaş ve mızrağı alması için başka kimseyi gönderemeyecek olsa neyse derim ama savaş hemen o su çukurunun biraz ilerisinde yaşanıyordu. Superman Doomsday i oyalarken WW rahatlıkla mızrağı çıkarabilirdi.

Film bittiğinde arkadaşımla konuşurken onunda filmi pek beğenmediğini gördüm. Belkide çizgi romanlarını okuyanlar filmdeki bizim o kopuk parçalar diye nitelendirdiğimiz parçaları daha iyi anlayabilmiştir bilmiyorum. Benim gibi fantastik filmlere bayılan birini pek doyurmayan bir film oldu. Şu sıralar uzun süre beklediğim filmlerde hep hayal kırıklığına uğradığımı fark ettim mesela Deadpool da aynı şekilde beklentilerimi karşılamayan bir film olmuştu. Umarım X - Men , Captain America ve Suicide Squad filmleri de aynı şekilde sonlanmaz zira bu filmlerden de beklentilerim çok yüksek. Özellikle X - Men benim çocukluğumdan beri hayran olduğum bir seri ki en son Days of Future Past filminde yapımcılar muhteşem bir iş çıkarmışlardı. Umarım aynı başarıyı X-Men Apocalypse filminde de sergilerler.

Eveeet, yazımın sonuna gelirken bu filme gitmeyi düşünüyor musunuz ya da gittiyseniz yorumlarınız neler oldu ? Film ile ilgili farklı yorumlar , eleştiriler okumaktan gerçekten keyif alırım. Bir sonraki yazımda görüşmek üzere kendinize çok iyi bakın ! :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder