4 Mayıs 2016 Çarşamba

Madamruj Online Alışverişim ve Alışveriş Deneyimlerim

Madamruj Online Alışverişim ve Alışveriş Deneyimlerim

Merhaba, arkadaşlar ! Uzun bir süredir alışveriş deneyimlerimi sizlerle paylaşmıyordum. Bunun en büyük nedeni alışveriş yaptığım yerlerin sürekli aynı olması ve her alışverişimde deneyimlerimi ayrı ayrı konu açarak yazmaktansa değişen bir şey olursa eski konuya eklemeyi tercih ediyor olmam. Bugün hazır farklı bir online siteden alışveriş yapmışken neden bunu blog da paylaşmıyorum ki diyerek bilgisayar başına oturdum. Madamruj sitesini ilk kez miskinkek paylaştığında görmüştüm ve miskinkek paylaşıyorsa site mutlaka belli bir kaliteyi taşıyordur diyerek siteyi incelemeye başlamıştım. Ne yazık ki siteyi incelediğimde benim ilgimi çeken doğal / organik bakım kategorisinde oldukça sınırlı  ürün ve marka çeşitliliğine sahip olduğunu gördüm. Bunu miskinkek'in yazdığı bir blog paylaşımında da belirtmiştim. Daha sonrasında madamruj ailesi bu eleştirimi görerek bana ulaştı ve marka çeşitliliğini arttırmak için çalışmalarının sürdüğünü ve yakın zamanda yeni ürünlerin siteye ekleneceğini belirtti. Belki bu ilk bakışta çok önemli bir unsur olarak görülmeyebilir ancak daha kendilerinden en ufak bir şey almamış birinin eleştirisine 24 saat içinde geri dönüş yapıp , ilgiyle aklımda olan tüm sorulara cevap vermeleri ve üstüne bir de hiçbir beklentileri olmadan tanıştırma paketi göndermek istemeleri. Bu kadar ilgiyi görünce tepkim aynen şöyle olmuştu: '' Bir saniye ya kamera şakası falan mı bu , Türkiye'de yaşıyoruz biz tester ürün alabilmek için bile savaş verilen bir coğrafya burası, sitelerin bana ulaşıp reklamlarını yaptırmak ve bir ürün göndermek için 40 farklı şart koştuğunu bilirim. Nasıl olur da bir site hiçbir beklentisi olmadan bana ürün yollamak ister? '' Bu kadar güzel bir ilk tanışmadan sonra acaba bu adresten alışveriş yapmanın nasıl bir deneyim olacağını merak etmeden duramıyordum ve işte bugün madamruj adresinden yaptığım ilk alışverişimin kargosu bana ulaştı. Bakalım alışveriş deneyimlerim nasıl olmuş ?


Madamruj Online Alışverişim ve Alışveriş Deneyimlerim

- İlk olarak siparişin alınmasından itibaren başlayan ve kargo takip numarasının verilmesine kadar süren bilgilendirme amaçlı postaların mail adresime gönderilmesini oldukça sevdim.

- Siparişi cumartesi günü 15.00 sularında vermiştim. Sipariş ettiğim ürünler hazırlanarak pazartesi günü kargo şirketine teslim edilmişti. Arada pazar günü olmasa belki bu süreç daha da hızlı olabilirdi ama ben yine de memnunum pazartesi günü siparişin kargoya teslim edilmesinden. Bence hız konusunda başarılılar.

Madamruj Online Alışverişim ve Alışveriş Deneyimlerim- Şu ana kadar  onlarca farklı siteden kim bilir ne kadar alışveriş yapmışımdır ama daha ürünleri böylesine özenle paketleyen bir online alışveriş sitesi daha görmedim. Kutuyu açtığınızda sizi güzel bir madamruj kartı ve sarı konfeti yumağı bekliyor. Bu sarı konfeti yumağının altında ürünleriniz plastik baloncuklu bir şeyle ( ismi neydi bunun :) kaplanmış oluyor. Üstelik ürünlerin kapakları taşıma sırasında açılma olasılığına karşı bantlanmış oluyor. Ürünlerin müşteriye sapasağlam ulaştırılması için daha ne yapılabilir bilmiyorum :)

- Online alışverişin en sevdiğim yönlerinden biri de tester ürün konusunda mağazalara göre çok daha cömert olunması. Tabi, her online adres bu konuda beklenen cömertliği gösteremiyor: Bazı siteler istediğiniz minik bir tester ürünü vermek için 150-200 TL gibi komik rakamlarda alışveriş yapmanız gerektiğini şart koşabiliyor. Madamruj yapılan alışverişlerde tester ve tam boy ürünler hediye etmesiyle bu konuda beğenimi kazandı. Alışverişte tester ürün için limit aramayı bırakın çok düşük tutarlı alışverişlerde bile tam boy ürünleri ücretsiz yollayabiliyorlar. Geçen günlerde bir kampanya vardı belki görmüşsünüzdür: 20 TL'lik alışverişlere ücretsiz far paleti veriliyordu. Neredeyse ücretsiz verilen ürünle alışveriş tutarı aynı :D Sevdim ben bu cömertliği !

Madamruj Online Alışverişim ve Alışveriş Deneyimlerim

- Alışverişim sırasına sitede eksikliğini hissettiğim bazı şeyler oldu. Mesela ben bir ürünün içeriğini görmeden , o ürünü satın almam. Sitede yer alan ürünlerin içerikleriyle ilgili bir bilgi kutucuğunun olmaması bence büyük bir eksik.  Ayrıca alışveriş tamamlanırken müşterinin siparişle ilgili belirtmek isteyebileceği bir bilgi ya da isteği olabilir bunun için minik bir alışveriş notu bölümü olsa çok iyi olurdu. Sitede yer alan ürünlerin kategorize edilişi daha iyi olabilirdi. Örneğin cilt bakımı ana başlığının altında krem , tonik , yüz temizleme jeli gibi alt bölümler yer alabilir. Bu sayede müşteri araştırdığı ürüne çok daha rahat bir şekilde ulaşabilir.

- Alışverişimde memnun kalmadığım tek noktaysa setle gelen çanta oldu. Çantayı gördüğümde ilk izlenimim '' galiba çok zor bir hayat geçirmiş '' oldu. Plastik kısmın üzerinde o kadar fazla çizik vardı ki zavallım artık neler yaşadıysa raflarda kaldığı o süre boyunca :D Normalde bir mağazada falan olsam bu ürünü deforme olduğu gerekçesiyle satın almaz daha az deforme olmuş başka bir ürüne bakardım. Galiba online alışverişin az sayıdaki dezavantajlarından birisi de bu ; alacağınız ürünü görmeden alıyorsunuz. Deformasyon çantada olduğundan benim için herhangi bir sorun teşkil etmedi zira istediğim asıl ürünler çantanın içinde bulunanlardı ve onlarda sapasağlam geldi. Ancak seti alırken çantanın etkisinde kalan biri olsaydı bu gelen kozmetik çantası onun için büyük bir hayal kırıklığı olabilirdi.

Birkaç saat sonra gelen edit : Madamruj'un müşteri memnuniyetine karşı olan özeni beni şaşırtmaya devam ediyor. Yazıyı yazalı daha 24 saat olmadan bana mail yoluyla ulaşarak çanta konusunda açıklama yaptılar. Bende siz sevgili okurlarımı bilgilendirmek amacıyla o mailin bir kısmını buraya eklemeye karar verdim.

Gelen mesajın ilgili kısmı :
Madamruj tüm ürünleri için konforlu bir raf ve depolama sistemi oluşturdu.
Shiseido grubu da Türkiye resmi distribütör tarafından tedarik edildiği şeklinde gönderim havuzuna eklendi. Ama tabii ki bu yine de bizim sorumluluğumuz altında. Bu konu hakkında L'oreal Türkiye Grubuyla iletişimde olacağız.

Diğer eleştirilerinizi ise tek tek ilgili birimlere aktarıyor olacağımızdan emin olabilirsiniz.

Madamruj ailesinden en büyük ricam doğal ve organik cilt bakım ürünleri kategorisinde ürün ve marka çeşitliliklerini genişletmeleri. Coola , DR. Organic gibi markaların istediğim ürünlerini Türkiye'de bulacağım diye aramadığım yer kalmıyor :) Türkiye'de talebin oldukça yüksek olduğu Crest , Hanz de Fuko gibi markaları da görmek harika olurdu. Haha şu an resmen dilek listesi yaptım. Her neyse arkadaşlar işte benim madamruj alışveriş deneyimlerim bu şekildeydi. Gelecekte tekrardan alışveriş yapacağım güzel bir adres sizin de bakmanızı tavsiye ederim. Madamruj adresine ulaşmak için Tık Tık

6 yorum:

  1. Aldıklarını güzel günlerde kullan Ozan :)
    Bence madamruj.com'un en büyük eksikliklerinden biri de fiyata göre artan/azalan sıralamanın yapılamaması. Hediye ürün göndermeleri gerçekten güzel ve ücretsiz kargo sınırını 30 TL'ye düşürmeleri de güzel oldu ancak ürün çeşitliliği arttırılmasına rağmen hala yeterli değil bence. Benim de girip baktığım bir site ama henüz alışveriş yapmadım. Nedenine gelince:

    Miskin Kek'in Desert Essence şampuan yorumundan etkilenerek markanın limonlu şampuanını almayı düşündüm gaza gelerek. Saç derimde seboreik dermatit (yağlı egzama) rahatsızlığı var her şampuanı kullanamıyorum, alıyorum iyi gelmiyor ürün de param da çöpe gidiyor. Banyom şampuan çöplüğüne döndü diye vazgeçtim. Siteye mail attım o şampuanın testerlarından birkaç tane gönderip gönderemeyeceklerine dair. Olumlu yada olumsuz herhangi bir geri dönüş yapmadılar. Bu da siteye antipati duymama neden oldu maalesef. Sanırım sadece belli başlı kişilere hediye gönderiyorlar ama sıradan müşterilere aynı ilgiyi göstermiyorlar diye düşündüm. Sample ürün göndermeleri durumunda kargo ücretini de öderdim ama sanırım beni bedava ürün avcısı Bloggerlarla karıştırdılar. İşte benim bu site ile ilgili düşüncelerim de bunlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Tuğba :)

      Fiyata göre listeleme olayını gelecekte ekleyeceklerini düşünüyorum. Şu an kategorilerde zaten çok fazla ürün bulunmadığı için fiyat kıyaslaması kolaylıkla yapılabiliyor. Şahsen ben eksikliğini fark etmemiştim bile. :)

      Aynen, ücretsiz kargo sınırının 30 TL'ye düşüldüğünü duyunca bende sevinmiştim. Bu sayede ufak tefek alışverişlerde birde kargo masrafını düşünmemiz gerekmeyecek. :)

      Kısa bir süre önce ürün ve marka çeşitliliği hakkında ki eleştirinin bir benzerini ben de yapmıştım. Benimle iletişime geçerek ürün çeşitliliğinin arttırılacağını söylemişlerdi ve o günden beri düzenli olarak siteye yeni ürünlerin, markaların eklendiğini görüyorum. Umarım doğal ve organik cilt bakımı markalarına daha fazla yer verirler gelecekte. Bakalım şimdilik beklemedeyiz.

      Yağlı Egzama olayı gerçekten büyük bir sıkıntı oluşturuyor ürün satın alırken. Benim saç derimde kolay kolay her şampuanla alışamaz o yüzden yüzlerce TL verdiğim şampuanları çöpe attığımı bilirim. Eleştiri konusunda bana karşı oldukça duyarlı yaklaştılar. Tester talebine olumlu ya da olumsuz hiçbir geri dönüş alamamana şaşırdım. Yok, Tuğba siteden alışveriş yapmadan önce tag den kontrol etmiştim: ''Normal müşterilere acaba hediye gönderiliyor mu?'' diye ve alışveriş yapan herkese küçük/büyük tüm alışverişlerde en az 2 tester ya da kampanyayla tam boy ürün göndermişler.

      Benim aklıma da tam o gelmişti : Online bir alışveriş adresi olduğu için tester ürün gönderilmesi belki kargo masrafından dolayı reddedilebilir diye ama kargo masrafını da üstleniyorsan, ürün testerı stokta var ise gönderilmemesi için herhangi bir sebep göremiyorum. Bence bu yorumunun aynısını madamruj ailesine de iletmelisin. Eminim tester talebin ile ilgili olumlu ya da olumsuz bir geri dönüş yaparlar.

      Blogger dünyasında öyle şeyler yapan insanları duyuyorum ki yani firma olsam herhalde kılı kırk yarar idim bir blogger ile görüşürken :D Takipçi, beğeni , yorum satın alanlar , firmaları dolandırıp çekiliş ya da satış yapanlar neler neler yok ki :D Tester ürün istemek müşterinin en doğal hakkı ki kargo ücretini ödedikten sonra bunun firmaya herhangi bir zararı da yok. Bu yüzden seni ürün avcısı blogger diye algıladıklarını sanmıyorum Tuğba. Firmayla tekrardan bir iletişime geçip beni de bilgilendirir misin ?

      Düşüncelerini paylaştığın için teşekkürler.

      Sil
  2. Son paragrafında yazdıklarına katılıyorum. Blog dünyasında çok farklı çeşit insan var, özellikle instagramda bu iş tamamen ticarete yönelik gibi bir durum haline gelmeye başladı... Bloggerların bu kadar düşürülmesine üzülüyorum ve yakında Bloggerların hiçbirine güven kalmayacağı konusunda endişelerim var maalesef. Bu aşamada Firmaların referans alabilecekleri tek şey: Blog yazıları olmalı diye düşünüyorum. Benim Blog yazılarım ortada, ürünleri olumlu ve olumsuz yönleriyle çok detaylı inceliyorum. Firma ürünü ise bunu belirtiyorum ama ne olursa olsun olumsuz eleştirilerimi de sunan birisiyim.

    Firma ile tekrar irtibata geçme konusuna gelince maalesef yukarıda yazdığım gibi site bu tavrı ile bir antipati yarattı bende, müşteri memnuniyetini bu kadar önemsediğini söyleyen bir firmanın gönderilen mailleri ciddiye almaması bende olumsuz bir yargı oluşturdu. Zaten yarın doktor randevum var ve yüksek ihtimal gün alıp ameliyat olacağım bel fıtığından. Uzunca bir süre buralarda olamayacağım için tekrar yazmayacağım. Seboreik dermatitten daha ciddi sağlık sorunlarım var şu an çünkü :(

    YanıtlaSil
  3. Oooo süper aldıklarını güzel günlerde kullan ^^ Shiseido ürünlerinin yorumlarını merakla bekliyorum, benim de güneş kremi stoklarım bitti, Avene ya da Cyrene konusunda gidip geliyorum ama başka markaları da merak etmiyor değilim. Cilt bakım konusunda iyi bilinen yabancı bloglarda Shiseido öneriliyordu, sen de almışsın, kanıma giriyorsunuz :) Yorumların bana rehber olacak, senden güneş krem konusunu merakla bekliyorum.

    @Kızsal Şeyler'in yorumlarını okudum, ismim geçince haliyle cevap vermek istedim ^^ Yazımdan etkilenmen hoşuma gitti teşekkür ederim :) Zaten Desert Essence içerik olarak alınabilecek en iyi markalardan birisi. Bu fikrimin son derece arkasındayım. Diğer dediklerin ise, firmayı markayla karıştırdığını düşünüyorum. Onları savunmak için değil de, eleştirilerindeki tester talebini markaya iletmelisin. Desert Essence markası, Ailem için Sağlık firması bünyesinde ithal ediyor.Bir E-ticaret sitesi buna zorunlu değil ki? :) Onlar sadece stok ürünleri doğrultusunda belirli tester ürünleri alıyordur ki tester ürünler sınırlı olur, her eticaret sitesi için geçerli bu. Yani ben gidip tester ürün talebim için Lidyana'ya neden vermiyor diye soğumam. Yorumlarını okurken biraz abarttığını düşünmeden edemedim ve önerim olarak eticaret sitesi ile değil markanın ta kendisi Desert Essence ithalatçısı ile iletişime geçmen daha mantıklı, Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, aslında Shiseido ürünlerini kendim için almamıştım ; gelecekte yapacağım bir çekilişe katmayı düşünüyordum. Shiseido markasının cilt bakım ürünlerini pek başarılı bulmuyorum ancak güzellik camiasında fanatiklerinin olduğunu da biliyorum. Tavsiyem güneş kremi konusunda Shiseido markasını tercih etmemen ya da illa denemek istersen losyon formunda, oval kapaklı bir ürünleri vardı ve denediklerim arasında yapısını en beğendiğim o olmuştu. Bende şu aralar Desert Essence markasının hassas ve kuru ciltler için olan güneş losyonuyla Coola markasının Plant UV Sunscreen'i arasında kalıyorum. Keşke bu ürünlere daha kolay ulaşabilsek; denemeden, gözü kapalı bu kadar pahalı ürünleri almak beni korkutuyor. Düşünsene cildin anlaşamasa ya da yapısını sevmesen 90-160 TL boşa harcamış olacaksın :s

      Firmayla marka konusunda söylediklerin aklıma hiç gelmemişti. Gerçekten de böyle bir durumda markayla iletişime geçmek çok daha mantıklı olacaktır. Yorum yaparak, bizi bu konuda aydınlattığın için teşekkürler Pelin :)

      Sil
  4. Pelin önerin için teşekkür ederim ♥ Benim takıldığım nokta cevap vermemeleriydi olumsuz da olsa müşteri memnuniyetine bu kadar önem verdiğini söyleyen bir firma e-maillere cevap vermiyorsa benim için eksi bir puandır. 3 kuruşluk şampuanın yada testerin derdine düşecek birisi değilim tabi beni tanımadığın için bu şekilde yorumlaman normal. İyi geceler ♥

    YanıtlaSil