6 Ekim 2016 Perşembe

SLS içermeyen şampuan arayışlarım bölüm #4 Desert Essence Coconut Shampoo

Desert Essence Coconut Shampoo

Merhaba, arkadaşlar ! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün içimde inanılmaz bir enerji ve bir şeyler üretme isteği vardı. Bu enerjiyi gün boyu yapmaktan mutluluk duyduğum şeylere harcarken kendime şu soruyu sordum '' Ozan, böylesine muhteşem ve kendini harika hissettiğin bir günde bile blog una uğramayacaksan ne zaman uğrayacaksın ? '' Siz bu satırları okuduğunuza , bende acaba ekim ayının ilk ürün yorumu ne olsa diye düşündüğüme göre az önce kendi kendime sorduğum o soruya nasıl bir yanıt verdiğimi anladınız ( Bugün kesinlikle blog da bir şeyler paylaşmalıyım ! :) Bazı yeni takipçilerim diyebilir '' ürün yorumluyorsun ilham ya da enerjiye ne ihtiyacın var zaten yorumlayacağım ürün elinin altında '' ancak beni uzun süredir takip ediyorsanız mutlaka gözlemlemişsinizdir ki her yazdığım konunun içinde az ya da çok kendimden bir şeyler katıyorum. Kendimi tamamen dışarıda bırakıp sadece ürün hakkında yazacağım bir yazının içine tuz atılmamış yemek tadında olacağını düşünüyorum. Kendimden bir şeyler katabilmek içinde işte böyle enerjik ve bir şeyler yaratma isteğiyle yanıp tutuşmam gerekiyor. ( Bu dramatik girişi bir köşeye bırakacak olursak ) Bugün sizlere hem SLS hakkında bilgi vereceğim hem de son zamanlarda oldukça beğendiğim bir şampuandan bahsedeceğim. Bakalım gulumseyenaura acaba neden SLS içeriğine bu kadar dikkat ediyor ?






* SLS nedir ve neden bu içerikten kaçınıyorum ?

Öncelikle nedir bu SLS ?  Açılımı Sodyum Lauryl Sülfat olan bu içeriğimiz bir çeşit temizleme ajanı olarak kullanılıyor ürünlerde . Kozmetik marketlerden aldığınız şampuan ya da diş macunlarının içerik bölümüne bakarsanız büyük bir ihtimal ile bu içerikle karşılaşacaksınızdır. Peki, neden insanlar için zararlı olduğu kanıtlanmış böyle bir içerik hala kullandığımız şampuan ve diş macunlarının içinde yer bulabiliyor ?  Yaptığım araştırmalar sonucunda iki sonuca vardım. İlk olarak, bu içeriğin oldukça düşük bir maliyete sahip olması. Durum böyle olunca hem üreten için hemde alıcı için ürünü cazip hale getiren bir faktör oluyor. İkinci olarak gerçekten etkili bir temizlik ajanı olması. O kadar etkili ki kişisel bakımdan tutun da ev temizliğine kadar  temizlik ve bakım sektöründe virüs gibi yayılmış. Eminim sizde SLS içeren bir şampuan kullandıktan sonra saçlarınızın kirden , yağdan nasıl etkili bir şekilde arındığını görmüşsünüzdür.

Her neyse gelelim bu SLS'in zararlarına :

- Gözlerde irritasyon ve batmaya neden olma

- Cilt yüzeyinde kızarıklık , kaşıntı , ödem gibi rahatsızlıklara yol açma

- Cilt yüzeyinde tahriş edici etkiye sahip olduğu pek çok araştırma ve deney de gözlemlenmiş. Üstelik bu tahriş edici etki cildinizin salgıladığı koruyucu ve nemlendirici yağları da ciltten söküp atıyor.

- Saçımızdaki kıl köklerinden SLS'in geçebileceği ve böylece bu zararlı kimyasalın vücudumuza transfer olabileceğiyle ilgili iddialar okudum ancak bununla ilgili bir deney sonucuyla karşılaşmadım.

- Gözeneklerden emilerek organlara zarar verdiğiyle ilgili birkaç makale okudum ancak yine bu etkilerin kanıtlandığı herhangi bir deney sonucu bulamadım.

- Kanser ve kök hücrelere zarar verdiğine dair yazılar okusam da bu iddiaların kanıtlandığı herhangi bir deney ile karşılaşmadım.

* SLS'nin üzerimde ki etkileri : Cilt yüzeyinde kaşıntı , kızarıklık ve sivilcelenmeye yol açmasıydı.

* Eee , gulumseyenaura bu kadar zarar saydın ne yani şimdi biz SLS içeren bir bakım ürünü kullanırsak kel kalıp , mutasyona uğrayıp kanser mi olacağız ? Arkadaşlar yukarıda bahsettiğim kanıtlanamamış iddiaların birçoğu hayvanlar üzerindeki deneylerden elde edilmiş bulgular. Ne yazık ki üzerinde test yapılan hayvanlara oldukça yüksek oranda SLS enjekte ediliyor ve bunun sonucunda hayvanlar üzerinde korkunç bulgular tespit ediliyor hatta bir çoğu bu test süresince ölüyor ya da ölmekten beter oluyor. Bizim kullandığımız SLS içeren ürünlerde ise SLS oldukça düşük miktarda ve onu dengeleyecek başka kimyasallar ile beraber sunuluyor dolayısıyla yukarıda hayvanlar üzerinde yapılan deneyler sonucu bulunan her etkinin bizim üzerimizde çıkma ihtimali bir hayli düşük.

Peki, sağlığımız için tehdit oluşturabilecek bu kimyasaldan, temiz içerikli ürünler kullanarak uzak durabilecekken riske girip SLS içeren bakım ürünleri kullanmaya devam etmek ne kadar mantıklı ? Artık bunun cevabını da size bırakıyorum.


Desert Essence Hindistan Cevizi Özlü Organik Şampuan Yorumlarım :

* İlk olarak bakalım ürünün vaatleri nelermiş :

Kuru ve Yıpranmış saçlar için hacimlendirici ve besleyici bakım sunmak üzere formüle edilmiştir. Saçlar için en etkili bakımı sunan hindistan cevizi yağı, jojoba ve organik zeytinyağı ile zenginleştirilmiştir. Saçları ağırlaştırmadan temizler, doğal parlaklık kazandırır, ipeksi yumaşaklık sağlar.

* Benim  Desert Essence Hindistan Cevizi Özlü Şampuan ile ilgili yorumlarım :

- Kapağı açar açmaz burnunuza gelen o mis gibi hindistan cevizi kokusundan başlayayım. Kokusuna tek kelimeyle bayıldım benim gibi tatlı ve ağır kokuları seven birisi için harika bir koku ve güne başlarken bana resmen enerji veriyor. Koku hassasiyeti olanların  dikkat etmesi gereken bir ürün

- Şampuanın yapısını oldukça beğendim. SLS içermeyen şampuanlar genelde saçta pek köpürmez ancak bu şampuan saçlarımda baya köpür köpür bir temizlik sundu. Köpürme konusunda herkes aynı sonucu alabilir mi bilmiyorum. Her sabah saçlarımı şampuanlıyor olmamın ve saçlarımın bir kadının saçlarına göre  kısa olmasının köpürme konusunda böyle etkili sonuçlar almamı sağladığını düşünüyorum. Saçlardan oldukça kolay durulanan , insanı durularken uğraştırmayan bir şampuan.

- Saçlarımı rahatsız edecek düzeyde sertleştirmiyor ancak uzun süreli kullanımda bir saç kremine ihtiyaç duyuyorsunuz. Haftada 2 kere saç kremi kullanmak saçlarımın yumuşaklığını korumak için yeterli oluyor.( Tabi uyguladığım diğer bakım yağları da bu konuda birer etken ) Uzun süredir SLS içermeyen şampuanlar kullanmamın da bu konuda faydası olduğunu düşünüyorum zira ilk zamanlar SLS içermeyen şampuanlar kullandığımda saçlarım keçe gibi oluyordu resmen her gün saç kremi kullanıyordum. Zamanla alışıyor insan SLS içermeyen şampuanlara :)

- Bu şampuanın en sevdiğim özelliklerinden biri saçı temizlerken oldukça nazik olması. Saçınızdaki istenmeyen yağla beraber tüm nemi de söküp almıyor saçınızı nemli bırakıyor

- İçeriği harika , sls içermiyor , hayvanlar üzerinde test yapmıyor daha ne olsun değil mi ?

- Benim spesifik olarak bu şampuanla değilde genel olarak kullandığım şampuanların neredeyse tamamıyla yaşadığım bir sorun var. Cildim bazı dönemler ( mevsim geçişleri , stres hali ) gerçekten kontrolden çıkıyor. İşte o dönemlerde bu tip şampuanları saçımda asla kullanamıyorum yoksa saç derim inanılmaz bir hal (kaşıntı,kepek,kızarıklık) alıyor. Bu dönemlerde eğer Yves Rocher kepeğe karşı etkili şampuanı kullanmazsam saç derim resmen kepekle kaplanıyor. Ne yazık ki Desert Essence' nin bu şampuanı da o bahsettiğim dönemlerde saçlarımı kontrol altında tutamıyor zaten ürünün kepeklenmeyi önler gibisinden bir iddiası da yok ,ancak anlamadığım nokta nasıl Yves Rocher kepeklenmeyi durdururken bir başka şampuan kullandığımda kepeklenme giderek artabiliyor ?  Bunun için bir dermatoloğa danışmam lazım ama dermatologlar ile şu ana kadar yaşadığım deneyimlerde öyle ki yazarsam bu konudan bir tane daha çıkar :)

Eveeet, işte benim Desert Essence Hindistan Cevizi Özlü Organik Şampuan yorumum bu şekildeydi. Bir sonraki yazıda görüşünceye kadar kendinize çok ama çok iyi bakın !

2 yorum:

  1. örnek bir yazı olmuş, özellikle SLS açısından oldukça bilgilendrici. Teşekkürler.

    YanıtlaSil