4 Ocak 2017 Çarşamba

Zara Seoul ve Tobacco Collection Parfüm Yorumlarım

Zara Seoul ve Tobacco Collection Parfüm Yorumlarım
Merhaba, arkadaşlar ! Umarım harika bir gün geçiriyorsunuzdur. Bugün sizlere bir süredir kullanmakta olduğum iki farklı zara parfümünden bahsedeceğim. Parfümler hakkında ki yorumlarıma geçmeden önce Zara parfümleri hakkında bulduğum genel birkaç bilgiyi sizlerle paylaşmak istiyorum. Zara, 1998'de  İspanya'da kurulmuş Puig adlı bir parfüm eviyle işbirliği yaparak piyasaya parfüm sürmeye başlamıştır. Fragrantica arşivine göre Zara şu ana kadar tam 224 parfüm çıkarmış ( wow ) Zara' nın işbirliği yaptığı bazı ilgi çekici isimler ise şöyle : Harry Fremont, Fabrice Pellegrin, Nathalie Lorson, Alberto Morillas, Rosendo Mateu, Carlos Benaim . Bu arada Türkçe herhangi bir kaynak bulamadığım için Zara parfümleriyle ilgili yukarıdaki bilgileri Fragrantica sitesinden çevirdim umarım güncel bilgilerdir :)

Zara parfümlerinin varlığından uzun bir süredir haberdardım ancak hiç deneme ihtiyacı duymamıştım. Ta ki geçenlerde Pelin'in ( aka miskinkek ) instagram sayfasında kullandığı bir Zara parfümüyle ilgili paylaştığı olumlu yorumlarına denk gelene kadar. Kendisi yorumlarına gerçekten güvendiğim sayılı blog yazarlarından birisidir. Hazır yeni parfüm arayışına girmişken neden Zara parfümlerine bir şans vermiyorum diyerek Zara mağazasındaki alışverişimin ödemesini yapmak için kasa kuyruğunda beklerken parfümleri incelemeye başladım. Parfümlerin notalarına dair hiçbir bilginin olmaması ve parfümlerin çevresinde herhangi bir tester kağıdına yer verilmediği dikkatimi çeken ilk şey oldu yani parfümleri denemek için üstüme sıkmam gerekiyordu. Üstümde zaten TM Pure Malt gibi ağır bir koku varken birde notalarına dair en ufak bir fikrimin olmadığı Zara parfümlerini üzerimde deneyerek kendimi öldürmek ya da girdiğim ilk kapalı mekanda linç edilmek istemediğim  için parfüm seçimimi spreylerini koklayarak yaptım. 10 kadar farklı parfümü kokladıktan sonra en sonunda kararımı Zara'nın Cities Collection ( Şehirler Koleksiyonu) da yer alan Seoul'dan yana verdim.

Zara Seoul
                                                                               Zara Seoul Parfüm Yorumlarım :

Yukarıda da bahsettiğim gibi bu parfümü seçerken notalarından bir haberdim ve parfüm şişesinin spreyini kokladığımda bende tatlı meyveleri ve çiçekleri çağrıştıran hafif , güzel bir koku izlenimi yaratmıştı. Üzerime sıktığımda neden bir parfümü spreyden koklayarak almamam gerektiğini anlamış oldum :) Mağazada tatlı meyveler ve çiçekleri düşünerek aldığım kokuyu sonraki gün kullanınca aklımda canlandırdığım ile pek bir alakası olmadığını gördüm. Parfümün açılışında oldukça baskın bir mandalina kokusuyla karşılaştım bir kaç dakika sonra mandalina kokusu yatışırken alttan sentetik bir deniz kokusu ve lavanta kokusu ortaya çıkmaya başladı. Yarım saat kadar sonra o başlarda aldığım mandalina kokusu tamamen kaybolmaya başlarken geriye lavanta ve ferahlatıcı bir deniz kokusu kaldı ve parfümün kokusu bundan sonra herhangi bir değişime uğramadı. Anlayacağınız oldukça basit  bir parfüm saatler geçtikçe kokusunda değişme olmuyor açılışı neyse bitişi de o şekilde tek farkı başlardaki fark edilir tatlı meyve kokusu giderek sönüyor. Oldukça ferah ve temiz bir koku tam sıcak yaz aylarında kullanmalık :)  Üstelik bu basit koku DNA' sı Seoul'u harika bir hediye haline getiriyor. Kim lavanta ve deniz dalgalarını hatırlatan o ferah kokuyu sevmez ki ? Bence oldukça genele hitap eden bir parfüm üstelik fiyatı da sadece 39,90. Şişe ve kutu tasarımı oldukça sade ve modern, fiyatına göre verdiği kalite hissi iyi. Parfümün kalıcılığı fena değil aynı kategoride değerlendirebileceğim Givenchy Insense Ultramarine parfümüyle aynı performansı gösteriyor ki Seoul fiyat olarak çeyreği tutarında. 4 - 5 saat arası kalıcılığı fena olmasa da olumsuz diyebileceğim tek özelliği çok çabuk cilt kokusu haline gelmesi. Gerçi bu duruma nereden baktığınıza da bağlı yazın o gündüz sıcaklarında burnuma buram buram parfüm kokusu yayan bir şey değilde böyle hızlıca cilt kokusu haline gelen bir parfüm kullanmak isteyebilirim.

Tobacco Collection Parfüm Yorumlarım
                                             Zara Tobacco Collection Rich / Warm / Addictive Parfüm Yorumlarım :

Zara'dan Seoul'u notalarını hiç bilmeden ve doğru düzgün bir deneme şansım olmadan alıp memnun kaldıktan sonra alacağım bir sonraki Zara parfümünü planlamaya başlamıştım bile :) Ancak bu sefer parfümlerin notalarına bakıp o şekilde gidecektim ve kesinlikle üzerime öncesinde herhangi bir parfüm sıkmayacaktım . Böylelikle mağazaya vardığımda istediğim parfümleri üzerimde deneyip parfüm seçimimde daha isabetli karar verecektim. Zara'nın internet sitesine girip parfüm bölümündeki tüm parfümlerin notalarını tek tek inceledikten sonra dört parfümün ismini not ettim ve sonraki gün onları denemek için Zara mağazasına uğradım. Denediğim parfümler içinde en beğendiğim Tabacco Collection oldu. Tobacco Collection , Rich ( zengin ) / Warm ( sıcak ) / Addictive ( bağımlılık yapıcı ) olarak tanıtılmış yine aynı isimle intense dark exclusive versiyonu var onla karıştırmayın bu yorumu :) . Parfümü ilk sıktığımda tütün , sandal ağacı ve vanilya ( hindistan cevizi ? ) kokusu aldım. Biraz zaman geçtikten sonra koku biraz daha tatlı bir hal aldı galiba bu bal notasının kendini hissettirmesiyle alakalı. Ayrıca parfümün notalarında sayıldığını görmediğim hafif bir viski kokusu da aldım orta notalarda. Parfüm cilt kokusu haline geldiğinde bitter çikolata , viski ve vanilya karışımı oldukça hoş tatlı bir koku bırakıyor. Bence oldukça seksi ve güzel bir parfüm ancak böyle tatlı parfümlerden hoşlanmayanların denemeden kesinlikle almaması gerek. Ayrıca yukarıda bahsettiğim Seoul gibi güvenli bir hediye seçeneği olacağını da düşünmüyorum. Bu parfümün unisex olarak rahatlıkla sınıflandırılabileceği kanısındayım. Bir kadın da bu parfümü rahatlıkla kullanabilir. Tam bir kış kokusu gerçekten de insanın içini ısıtan türden bir koku. Üstelik 100 ml'lik boyu sadece 49 TL . Ciddiyim şu parfümden Zara yazısını sil üzerine parfüm alanında daha ünlü bir tasarımcının ismini yaz ve 180 - 300 TL aralığında piyasaya sür eminim alanı olacaktır. :)  Fiyat - kalite açısından hayatımda kullandığım en başarılı parfümlerden birisi olduğunu söyleyebilirim  Zara Tobacco Collection Rich / Warm / Addictive parfümünün.

Eveeet, arkadaşlar işte benim Zara parfüm yorumlarım bu şekildeydi. Peki siz hiç Zara parfümlerinden birini kullandınız mı ? Eğer kullandıysanız yorum atarak parfüm hakkındaki düşüncelerinizi paylaşabilirsiniz. Bir sonraki yazımda görüşünceye kadar kendinize çok ama çok iyi bakın.

2 yorum:

  1. Zara Tobacco Collection Rich / Warm / Addictive aldım bugün. Çok kaliteli bir edt gerçekten ama biraz fazla yoğun. Armani He hele Davidoff Cool Water gibi sıkmaya gelmiyor :) yoğunluğundan dolayı edp gibi olduğundan kadın kokusu çağrışımı yapabilir ama kadınlar için biraz sert bir koku.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanılırken dikkat edilmesi gereken bir parfüm. Açılışta gerçekten insanın burnuna hücum eden yoğunlukta bir kokusu var ancak kısa süre sonra bu yoğunluk yerini hafif tatlı bir koku harmanına bırakıyor ki benim en sevdiğim kısmı da burası: Hindistan cevizi, bal, viski ve alttan sandal kokusu alıyorum. Kadın parfümlerinin o zarif ve yumuşak yapısına uymadığı konusunda hem fikirim ama bu parfümde ki ağır ve biraz tuhaf bir tanım olabilir ama karanlık havanın, gayet güzel bir şekilde bazı kadınlara uyabileceğini düşünüyorum :)

      Sil